Despre reflux…

21 May

Refluxul gastro-esofagian este o afectiune foarte comuna la sugari, asa ca pediatrii nu se arata foarte speriati de acesta boala, mai ales ca e si relativ lipsita de complicatii.Un articol bine documentat aveti aici: http://www.pediatrucluj.ro/2011/07/11/refluxul-gastroesofagian/

 Pentru parinti insa, este absolut criminal sa iti vezi puiul regurgitand intruna, tipand, arcuindu-se, uralnd la san si inecandu-se cu voma 😦 Da, e cumplit… Noi ne-am luptat cu refluxul inca din primele zile de viata lui M. , insa pe atunci nu stiam prea bine ce si cum si credeam ca toti bebelusii regurgiteaza asa, iar plansul la san ne gandeam ca e normal, ca poate se supara ca nu ii vine laptic destul sau mai stiu eu ce…Plus ca fata mea horcaia ingrozitor! Nu puteam dormi noaptea din cauza horcaielilor ei si ne speriam de moarte ca se ineaca! Cu timpul a devenit tot mai rau si frustrarile mele au crescut exponential. In loc sa ma bucur la fecare supt,  in loc sa privesc uluita de placere cum bebe suzeteaza molcom un mamelon, eu ma luptam sa o tin la san in timp ce se arcuia si tipa, ma plimbam cu ea prin casa incercand sa o mufez, ii punem white noisesi doar asa se mai calma! Evident ca plansetul ei e ca un pumnal in inima de fiecare data… Intre aceste episoade, M. are zile bune, in care suge fericita, se iubeste cu sanul, il mangaie si ii vorbeste, ceea ce face epioadele de reflux nasol sa fie si mai urate si mai frustrante pentru mine. Am fost sfatuita sa renunt la san (?!) si sa trec pe formula AR, dar nu as putea face asta… Alaptatul e mult prea important pentru mine! Recent am aflat si ca refluxul sta la baza tulburarilor de somn, deci inca un motiv excelent pentru care imi doresc enorm sa treaca! Din cate am inteles, se va ameliora dupa 6 luni, o data cu introducerea solidelor, si va disparea cu totul pana la un an, in cazul ideal. O sa redau mai jos tot ce am facut noi in lupta cu refluxul si ce a functionat si ce nu:

– inclinarea saltelei la 35 de grade – asa am scapat de horcaiala, a functionat pana in jur de 2 luni jumate, cand a invatat sa se rostogoleasca pe plan inclinat si o gaseam in tot felul de pozitii suspecte si periculoase. Acum oricum doarme cu noi in pat, deci nu mai aplicam, dar functioneaza.

– Debridat – nu am vazut in doua luni de tratament nicio imbunatatire! Inafara de faptul ca e un cosmar sa ii dai orice medicament unui copil alaptat, (refuza lingurita, pipeta, seringa, biberon), nici nu am auzit de copilasi pe care sa ii fi ajutat in lupta cu refluxul, desi e tratamentul de electie. Daca as da timpul inapoi, nu as mai administra.

– utilizarea cat mai mult a pozitiei VERTICALE -clar cel mai eficient lucru pe care il poti face, dar si cel mai greu in cazul meu pentru ca 1. are 7 kile si imi rupe spatele si mainile 2. nu ii place in sisteme de purtare desi am incercat multiple (un mare motiv de mahnire pt mine) si 3. nu are rabdare sa stea in brate fara sa fie plimbata peste tot cu fata la lume… Ce m-a mai salvat aici e un leagan din acela electric gen scoica, unde mai sta cate 20 de minute, cat sa apuc sa mananc sau sa pun rufe la spalat. De functionat, clar functioneaza daca gasesti varianta potrivita… Marele meu regret e ca nu am incercat wrapul…cred ca as fi avut succes!

– Epicogel – pt ca nu am vrut sa administram Nexium (tot un pansament gastric) ni s-a recomandat Epicogel atunci cand deja esofagul a fost afectat de reflux si era foarte dureros pt M. sa pape, ajungand sa refuze sanul si sa tipe ingrozitor numai cand o puneam la san! Functioneaza.

– White noise – in special foen – ne-a scos din muuulte incurcaturi, legate sau nu de reflux! M. se linisteste foarte bine cu acest zgomot, motiv pentru care am pe telefon inregistrarea si o folosesc all the time! Cand se agita rau la san, reusesc asa sa o mufez si mai papa putin. Cand nici asta nu a mai functionat, am trecut la Epicogel.

– Rabdare, iubire, mangaieri, tinut in brate – cam asta trebuie facut, oricat de frustrant ar fi uneori. Sa nu uitam ca puiul sufera, il doare si are nevoie de noi si de alinarea pe care i-o putem oferi. 

 

Nota: acest post reflecta experienta mea pana in prezent cu refluxul gastro-esofagian. Nu recomand niciun medicament fara recomandarea precisa a medicului pediatru!

Leave a Reply

